Verschil D66 Dalfsen en CDA

de zondag is voor iedereen

Het CDA kent een lange traditie in Dalfsen. Al lange tijd dragen zij mede verantwoordelijkheid voor het gemeentebestuur, de laatste vier jaar samen met Gemeente Belangen. Goede normen en waarden in een bindende samenleving zijn belangrijke uitgangspunten voor het CDA. De overeenkomst met D66 is vooral dat beide partijen streven naar goed bestuur en een sterke lokale binding, maar daarnaast ook provinciaal en landelijk vertegenwoordigd zijn. Dat maakt onze positie in de gemeente sterk.

Het verschil met D66 is dat het CDA redeneert van wat goed is moet goed blijven en daarmee een behoudend karakter heeft. Terwijl D66 redeneert vanuit Kansen voor Iedereen, toekomstgericht is en vooral progressief-liberaal. Landbouw is voor ons net zo belangrijk. Voor D66 richt deze zich op 100% duurzaamheid en verstandig gebruik van grondstoffen.

D66 staat voor keuzevrijheid van het individu, voor mensen die zelf kunnen en mogen beslissen hoe zij bijvoorbeeld de zondag invullen, actief of in rust. Immers, “de zondag is van iedereen”.