zondag 18 februari 2018

D66 Dalfsen met 14 kandidaten op de lijst

Op 21 maart neemt D66 Dalfsen met niet minder dan 14 kandidaten deel aan de gemeenteraadsverkiezingen. Dat is een verdubbeling van het aantal kandidaten ten opzichte van 2014. D66 is na een periode van lange afwezigheid, in 2014 opnieuw in de raad gekomen met Jan Rooijakkers als raadslid. Als de inwoners op 21 maart naar de stembus gaan en opnieuw voor D66 kiezen, dan neemt Ben Schrijver het politieke stokje van hem over.

D66 is in Dalfsen een lokaal sterke partij met een flinke en vooral actieve achterban. Dat verklaart ook de 14 kandidaten die op de lijst terecht zijn gekomen. Ben Schrijver is door de leden als lijsttrekker gekozen en zal de komende weken zich profileren als de nieuwe politiek leider binnen de partij. Maar eigenlijk is hij daar al mee begonnen als bekende inwoner van Lemelerveld en actief lid van de actiegroep “HoogOverijssel”, bekend van de acties tegen de overlast van vliegveld Lelystad.

Andere verkiesbare kandidaten zijn o.a. Marja van den Berg uit Nieuwleusen, secretaris van de fractie en recentelijk nog actief in het bewonerscomité Jagtlusterallee, die met succes de bomenkap heeft kunnen voorkomen.

Marijn Seuters uit Dalfsen is bestuurskundige en kent als geen ander het klappen van de zweep in gemeenten en in de politiek. Als jonge vertegenwoordiger hoopt hij op een 3e plaats in de nieuwe gemeenteraad.

Jong Dalfsen
Verdere opvallende namen op de lijst zijn Sem Loggen, de jongste kandidaat (21) die in de afgelopen raadsperiode zich sterk heeft gemaakt voor JongDalfsen. Een D66 initiatief dat door de gemeente is overgenomen en verder wordt uitgebouwd.

Op de lijst staan verder Bernard Smalbraak (4) Daniëlle Schwartz (5), Harmen Prins (6), Mirjam Dijsselhof (8) en op 12 staat Gerrit van Hofwegen, lid van de Provinciale Staten van Overijssel.

Jan Rooijakkers
Als lijstduwer staat Jan Rooijakkers op plaats 14. Na 4 jaar hard gewerkt te hebben in de eenmansfractie, heeft hij D66 Dalfsen op de kaart gezet. Met zijn soms spraakmakende optredens en grote betrokkenheid heeft hij respect afgedwongen bij alle partijen. Door als lijstduwer positie in te nemen heeft hij de ruimte om de nieuwe fractie te ondersteunen en zijn werk als voorzitter van de Stichting “HoogOverijssel” voort te zetten.

Zo heeft D66 een mooie mix van vrouwen en mannen, jonge en ervaren mensen, maar vooral inspirerende kandidaten die het lokale belang van de inwoners op een hoger plan kunnen brengen, mede door de goede provinciale en landelijke contacten.